Pozycjonowanie jednorazowe
PDF Drukuj Email

Pozycjonowanie stron jednorazowe jest usługą dedykowaną dla firm, których strony internetowe są nowe z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych lub mają na tyle odległe pozycje, że gwałtowne ich podniesienie może zostać zinterpretowane przez Google jako sztuczne i niedozwolone wpływanie na ranking wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie jednorazowe to ostrożne, stopniowe i nieagresywne wprowadzanie strony internetowej w obręb czołowych pozycji wyszukiwarki Google. W zależności od stopnia konkurencyjności słów kluczowych pozycjonowanie jednorazowe może wystarczy do przebicia się na pierwszą lub drugą stronę wyników wyszukiwarki Google na większość z 10-15 słów kluczowych poddanych procesowi pozycjonowania jednorazowego. 
Trwałość pozycjonowania jednorazowego uzależniona jest przede wszystkim od konkurencji  i zabiegów jakie podejmuje ona w celu poprawy kondycji swojej strony w wyszukiwarkach internetowych. Wbrew pozorom wciąż istnieje wiele fraz kluczowych które można skutecznie wypozycjonować w ramach pozycjonowania jednorazowego, w dużej mierze dzięki temu że konkurencja w tych branżach jest stosunkowo nieduża i to nie tylko w odniesieniu do ilości firm działających w danej branży ale również ich relatywnie niewielkiej aktywności w internecie która gwarantuje utrzymanie wypozycjonowanych haseł na wysokich pozycjach.

Jaki strony nadają się do pozycjonowania jednorazowego?

Tak jak wspomniano na wstępie pozycjonowanie jednorazowe przewidziane jest dla stron, które nie były jeszcze pozycjonowane lub były pozycjonowane na tyle dawno lub na tyle nieumiejętnie że zajmują bardzo odległe pozycje.

Jakie są koszty pozycjonowania jednorazowego?

Nie trudno przewidzieć, że koszt pozycjonowania jednorazowego uzależniony jest od stopnia trudności samych fraz kluczowych. Im frazy kluczowe bardziej konkurencyjne tym wyższych kosztów należy się spodziewać. Pewnym wyznacznikiem stopnia trudności pozycjonowania danej frazy jest kluczowej jest ilość wyników zwracanych przez wyszukiwarkę po wpisaniu danej frazy.

Ilość wyników wyszukiwania nie jest to jedynym parametr wpływającym na cenę pozycjonowania jednorazowego ale z całą pewnością ma on na tyle duże znaczenie że nie można go pomijać podczas wyceny.
Przy tej okazji nie można nie wspomnieć o tzw. pozycjonowaniu regionalnym. Nie zawsze wybór haseł ogólnych jest wskazany i uzasadniony. Spora część firm prowadzi działalność ograniczoną do konkretnego regionu geograficznego, zatem w ich przypadku pozycjonowanie jednorazowe o zasięgu regionalnym będzie uzasadnione nie tylko z finansowego punktu widzenia (mniejsza konkurencyjność fraz kluczowych niż fraz ogólnych) ale również wpłynie na efektywność pozyskiwania klientów przez stronę - poprawi się stosunek ilości klientów dokonujących zakupu lub korzystających z usług do łącznej ilości osób odwiedzających stronę gdyż mniejsza będzie ilość tzw. przypadkowych klientów, którzy nie do końca trafili tam gdzie chcieli. W przypadku niektórych branż lepiej pojawiać się wysoko frazy regionalne niż na frazy ogólne.

Trwałość pozycjonowania jednorazowego.

Trwałość pozycjonowania jednorazowego uzależniona jest o konkurencji. Dla haseł mniej konkurencyjnych pozycjonowanie jednorazowe może wystarczyć na rok lub nawet dłużej aby strona utrzymywała się w obrębie pierwszej lub drugiej strony wyników. Jeśli jednak frazy kluczowe będą należały do trudnych i mocno konkurencyjnych pozycjonowanie jednorazowe warto będzie wesprzeć tzw. pozycjonowaniem stałym, które można określić jako ciągłe pilnowanie i podbijanie pozycji. Pozycjonowanie stałe robi się wówczas tylko na frazy najbardziej konkurencyjne i najbardziej istotne z punktu widzenia klienta. Należy podkreślić fakt że nie wszystkie strony internetowe wymagają pozycjonowania stałego – nie pobieramy opłat za działania pozorne. Jeśli istnieje duże prawdopodobieństwo, że pozycjonowanie stałe będzie wskazane informujemy o tym klienta z należytym wyprzedzeniem.

Jaki jest koszt poprawy pozycjonowania jednorazowego?

Koszt poprawy pozycjonowania jednorazowego mieści się w granicach połowy kosztu pozycjonowania jednorazowego a niekiedy bywa niższy.

Jak przebiega i ile trwa pozycjonowanie strony jednorazowe.

Po ustaleniu fraz kluczowych, podpisaniu umowy i odnotowaniu płatności za pierwszy etap pozycjonowania (zgodnie z informacją umieszczoną w umowie), przystępujemy do pozycjonowania. Pozycjonowanie jednorazowe jest procesem złożonym i długotrwałym i może trwać do 7 miesięcy choć większość stron udaje się wypozycjonować w ciągu 3-4 miesięcy.

Pierwsze efekty pozycjonowania jednorazowego.

Pierwszych efektów można spodziewać się po ok 2-3 tygodniach od momentu rozpoczęcia pozycjonowania jednakże w związku z tym że wyszukiwarka Google wrażliwa jest na zbyt gwałtowne skoki stron w rankingu nie należy spodziewać się zbyt spektakularnych efektów. Strona musi stopniowo wspinać się w rankingu aż do momentu osiągnięcia  czołowych pozycji, co następuje zwykle w okresie 3-6 miesięcy od momentu rozpoczęcia pozycjonowania.

Polecamy tanie pozycjonowanie - nie czekaj i zdecyduj się już teraz na skuteczne i tanie pozycjonowanie stron.